Közoktatás Eduline

Túlterhelt magyar diákok tanulnak kevés matekot és tudományt

Elolvasom

A legfejlettebb gazdaságokat tömörítő OECD februári elemzése szerint átlag alatti iskolai tanulási idővel működik a magyar oktatás a matematika tanításában, az általános iskolában a természettudomány tekintetében a sereghajtók közé tartozunk. A leterheltséget viszont jellemzi, hogy a 15 évesek körében átlag feletti a diákok iskolán kívüli tanulási ideje, főleg a sok házi feladat miatt.

Felnőttképzés Nagy Barnabás

A csoda most is elmarad, megint az oktatáson spórolhat az állam

Elolvasom

Évek óta egyre kevesebb az oktatásra fordított állami pénzmennyiség. Persze csökken a diákok száma is, ám a forráskivonás annál is nagyobb, mint amit a létszámcsökkenés indokolna. A tanárok bérfejlesztése még valamennyit javíthat az összképen, ám ha egyszerre adnák oda a több évre elnyújtott emelést, az is csak kozmetikázná az eredményeket. Nagyon nem állunk jól a többi fejlett országhoz képest, és nem látszik, hogy a jövőben mitől javulna a helyzet.

Közoktatás eduline/mti

Alacsony tanári fizetések, kevés felsőoktatásba jelentkező - így látja az országot az OECD

Elolvasom

Magas a kora gyermekkori nevelésben részt vevők aránya, a magas szintű képzettséget jól megfizetik Magyarországon, kevés ugyanakkor a tanóra alapfokon, a felsőoktatásba pedig viszonylag kevesen kapcsolódnak be és alacsony a tanárok fizetése - többek között ez derül ki az OECD kedden Budapesten bemutatott tanulmánykötetéből.

Közoktatás Eduline

Czunyiné: Hiába a milliárdos adósság, ha a tanárok fizetése nőtt

Elolvasom

Bár a legtöbb iskola a szülők segítségét kéri már abban is, hogy legyen wc-papír a diákoknak vagy tudjanak fénymásolni a tanárok, Czunyiné Bertalan Judit szerint a centralizált oktatásszervezés jó, átlátható, csak éppen még gyerekcipőben jár. Pedig a 60-as években pont ilyen rendszer szerint szervezték az iskolákat.

Közoktatás eduline/mti

Óriási tévedésben éltünk eddig: tiltani kellene a diákoknak a számítógép használatát

Elolvasom

A rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét és általában rosszabb iskolai eredményekkel van összefüggésben - derült ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) globális jelentéséből, míg eddig pont azt hitte mindenki, hogy a számítógépek használatával csak fejlődhetnek.

1 2